Αρχική » Απαντήσεις » Απάντηση στον Κωνσταντίνο Μπογδάνο για το Νικάμπ

Απάντηση στον Κωνσταντίνο Μπογδάνο για το Νικάμπ

بسم الله الرحمن الرحيم

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Μπογδάνος, κατέθεσε ερώτηση στη βουλή σχετικά με την κατάργηση του Νικάμπ. Διαβάσαμε από το Ant1news:

«Νομοθετική ρύθμιση για την κατάργηση της μπούρκας και της νικάμπ ζητά ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Μπογδάνος από το υπουργείο Δικαιοσύνης για την αποκατάσταση του νομικού πολιτισμού της χώρας και την προστασία των γυναικών της μουσουλμανικής κοινότητας.

Ο κ. Μπογδάνος, σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, σημειώνει ότι «η όλο και συνηθέστερη στην Ελλάδα -και ειδικά στο κέντρο της Αθήνας- εικόνα γυναικών που φορούν μουσουλμανικές ενδυμασίες, μπούρκα και νικάμπ, οι οποίες σκεπάζουν το σύνολο του ανθρώπινου σώματος, της κεφαλής και του προσώπου, αφήνοντας κατά περίπτωση ελεύθερα τα μάτια, γεννά προβληματισμό».

Ο ίδιος εξηγεί πως, «παρόλο που η μπούρκα και η νικάμπ φέρονται κατά ισλαμική επιταγή, το ζήτημα δεν αφορά την πολιτεία από θρησκευτικής άποψης. Εντούτοις, η μπούρκα και η νικάμπ συνιστούν ταυτόχρονα πρόβλημα ασφαλείας, καθώς μπορούν να καταστήσουν τον οποιονδήποτε αόρατο στους πολίτες και τις αρχές, όσο και παραβίασης των δικαιωμάτων των γυναικών, όταν αυτές τις φορούν καταναγκαστικά, δεχόμενες εκφοβισμό και καταπίεση -κάτι απαράδεκτο για την κυρίαρχη κουλτούρα της χώρας μας, όσο και για τον νομικό της πολιτισμό. Σημειώνεται, ότι αρκετές φιλελεύθερες ευρωπαϊκές δημοκρατίες έχουν κατά την τελευταία δεκαετία προχωρήσει σε νομικές ρυθμίσεις προς έλεγχο του φαινομένου».

Ο βουλευτής της Α’ Αθηνών επισημαίνει ότι «η Ελλάδα είναι και οφείλει να παραμείνει χώρα ασφαλής, όπου οι γυναίκες είναι απόλυτα ισότιμοι και ελεύθεροι πολίτες» και ρωτά τον αρμόδιο υπουργό: «Οι μουσουλμανικές γυναικείες ενδυμασίες μπούρκα και νικάμπ, που κρύβουν από τη δημόσια θέα όλα τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά, συνιστούν ζήτημα για δημόσια και κοινοβουλευτική διαβούλευση, προς νομοθετική επίλυση των προβλημάτων που δημιουργούν; Εφόσον ναι, ποιες ενέργειες κρίνονται σκόπιμες προς την παραπάνω κατεύθυνση;».

Ας απαντήσουμε λέξη προς λέξη στον Μπογδάνο. Μας λέει

«…για την αποκατάσταση του νομικού πολιτισμού της χώρας και την προστασία των γυναικών της μουσουλμανικής κοινότητας».

Με ποιο τρόπο το Νικάμπ παραβίασε το νομικό πολιτισμό της χώρας; Και πως το Νικάμπ εκθέτει στον κίνδυνο την Μουσουλμάνα; Η τοποθέτηση του είναι άκυρη διότι δεν τεκμηριώνει τις αρχικές θέσεις τις οποίες επικαλείται. Εμπειρικά αποδεικνύεται ότι η γυναίκα που εκθέτει την ομορφιά της και το σώμα της, κινδυνεύει ασύγκριτα περισσότερο από μια γυναίκα η οποία καλύπτεται. Η συντριπτική πλειοψηφία των περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης εντοπίζονται σε γυναίκες που εκθέτουν την ομορφιά τους και το σώμα τους. Γιαυτο ακριβώς και το Κοράνι παρουσιάζει το Χιτζάμπ και το Νικάμπ ως κάλυμμα ασφαλείας και προστασίας. Αυτή η εμπειρική πραγματικότητα είναι αυτονόητη και καταγράφεται στο Κοράνι:

«Και να πεις στις (γυναίκες) που πιστεύουν, να κατεβάζουν τα βλέμματα τους (από τις αμαρτίες) και να προφυλάσσουν την αγνότητα τους και να μην εκθέτουν τα στολίδια τους (τις ομορφιές τους), εκτός απ’ αυτά (που συνήθως) φαίνονται εξωτερικά. Και να σύρουν το πέπλο πάνω από τα στήθη τους…» {Κοράνι 24:31}

«Ω εσύ ο Προφήτης! Να πεις στις συζύγους σου, στις θυγατέρες σου και στις γυναίκες των πιστών, ότι πρέπει να ρίχνουν πάνω τους (όταν κυκλοφορούν) τα επανωφόρια, (που καλύπτουν από το κεφάλι μέχρι τα πόδια), τούτο είναι πιο κατάλληλο για να αναγνωρίζονται (ως αγνές πιστές) (όσο) και να μην ενοχλούνται. Ο Αλλάχ είναι Πολυεύσπλαχνος, Πανοικτίρμονας» {Κοράνι 33:59}

Ο Μπογδάνος δεν επικαλείται κάποιο νομικό πολιτισμό, στην πραγματικότητα κάνει επίκληση στην γνωστή εθνο-λαϊκιστική ρητορική. Αλήθεια, ποιος νομικός πολιτισμός ακυρώνει το ντυμένο; Μήπως και τα ράσα των Χριστιανών ιερέων και οι μπούργκες των μοναχών γυναικών παραβιάζουν τον νομικό πολιτισμό;

«η όλο και συνηθέστερη στην Ελλάδα -και ειδικά στο κέντρο της Αθήνας- εικόνα γυναικών που φορούν μουσουλμανικές ενδυμασίες, μπούρκα και νικάμπ, οι οποίες σκεπάζουν το σύνολο του ανθρώπινου σώματος, της κεφαλής και του προσώπου, αφήνοντας κατά περίπτωση ελεύθερα τα μάτια, γεννά προβληματισμό»

Μήπως θα ήταν καλό να σκεφτεί ο Μπογδάνος, ότι πιθανότατα οι Μουσουλμάνες καλύπτουν το πρόσωπο τους για την προστασία από τον Κορονοιο; Και στη περίπτωση μας, που επιβάλλεται γενικότερα η μάσκα στην κοινωνία μας (και στις μη Μουσουλμάνες), ποιο είναι το πρόβλημα για τις Μουσουλμάνες να καλύπτουν το πρόσωπο τους; Δηλαδή το να καλύπτουμε το πρόσωπο μας για ιατρικούς λόγους είναι αποδεκτό ενώ για θρησκευτικούς (συγκεκριμένα Ισλαμικούς) λόγους ποινικοποιείται; Αν αυτό δεν είναι η επίτομη της Ισλαμοφοβίας και των διακρίσεων τότε τι είναι;  

«παρόλο που η μπούρκα και η νικάμπ φέρονται κατά ισλαμική επιταγή, το ζήτημα δεν αφορά την πολιτεία από θρησκευτικής άποψης. Εντούτοις, η μπούρκα και η νικάμπ συνιστούν ταυτόχρονα πρόβλημα ασφαλείας, καθώς μπορούν να καταστήσουν τον οποιονδήποτε αόρατο στους πολίτες και τις αρχές, όσο και παραβίασης των δικαιωμάτων των γυναικών, όταν αυτές τις φορούν καταναγκαστικά, δεχόμενες εκφοβισμό και καταπίεση -κάτι απαράδεκτο για την κυρίαρχη κουλτούρα της χώρας μας, όσο και για τον νομικό της πολιτισμό. Σημειώνεται, ότι αρκετές φιλελεύθερες ευρωπαϊκές δημοκρατίες έχουν κατά την τελευταία δεκαετία προχωρήσει σε νομικές ρυθμίσεις προς έλεγχο του φαινομένου»

Σαφέστατα και αφορά την πολιτεία από θρησκευτικής άποψης και αυτό φαίνεται από την ποινικοποίηση της Ισλαμικής ενδυμασίας, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει την χρήση μάσκας, τα ράσα των κληρικών και την μπούργκα των μοναχών γυναικών. Για ποιο λόγο το Νικάμπ πρέπει απαραίτητα να προϋποθέτει καταπίεση και στέρηση των δικαιωμάτων των γυναικών; Από πού προκύπτει αυτή η αστήριχτη δήλωση και ποιο επιχείρημα προβάλλεται; Αν θέλει ο Μπογδάνος να μιμηθεί το παράδειγμα των φιλελεύθερων ευρωπαϊκών δημοκρατιών γιατί δεν επιθυμεί να τους μιμηθεί και στα δικαιώματα που παρέχουν στις Ισλαμικές κοινότητες όπως δεκάδες νόμιμα τζαμιά με σεβασμό στο δόγμα τους και όχι τζαμιά κουβάδες – κοινόχρηστους από Σιίτες και Σουνίτες, σεβασμό σε κάθε κοινότητα και χρηματοδοτήσεις για την στήριξη τους;

«Ο βουλευτής της Α’ Αθηνών επισημαίνει ότι «η Ελλάδα είναι και οφείλει να παραμείνει χώρα ασφαλής, όπου οι γυναίκες είναι απόλυτα ισότιμοι και ελεύθεροι πολίτες» και ρωτά τον αρμόδιο υπουργό: «Οι μουσουλμανικές γυναικείες ενδυμασίες μπούρκα και νικάμπ, που κρύβουν από τη δημόσια θέα όλα τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά, συνιστούν ζήτημα για δημόσια και κοινοβουλευτική διαβούλευση, προς νομοθετική επίλυση των προβλημάτων που δημιουργούν; Εφόσον ναι, ποιες ενέργειες κρίνονται σκόπιμες προς την παραπάνω κατεύθυνση»

Ουδέποτε η ασφάλεια της Ελλάδας απειλήθηκε από ένα κομμάτι ύφασμα. Οι ρητορικές αυτές είναι γνωστές, με έλλειψη κάθε σοβαρότητας και ξέρουμε όλοι σε τι αποσκοπούν. Στο χάος και σε πολιτικές σκοπιμότητες τις οποίες θα τις αναλύσουμε μελλοντικά. Η Μουσουλμάνα είναι απόλυτα ελεύθερη όταν έχει το δικαίωμα να εκφράσει την πίστη της. Όταν κάποιος Μπογδάνος έρχεται και ζητά την ακύρωση της θρησκευτικής έκφρασης τότε αναιρεί αυτόματα και την έννοια της ελευθέριας που υποτίθεται οτι πρεσβεύει. Αν έχει πρόβλημα και θεώρει απειλή για την εθνική ασφάλεια το σώμα που δεν προβάλει τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά σε δημόσια θέα, τότε να προσπαθήσει να αποτρέψει τον χειμώνα ο οποίος θα αναγκάσει τις γυναίκες της ελληνικής κοινωνίας να ντυθούν σαν κρεμμύδια, μαζί με την χρήση της μάσκας. Ασόβαρα πράγματα.

Εάν ο Μπογδάνος ενδιαφέρεται πραγματικά για την ισότητα και την ασφάλεια των γυναικών καλό είναι να στραφεί λίγο στα πραγματικά προβλήματα και να αφήσει τις Μουσουλμάνες και το Χιτζάμπ τους στην ησυχία τους. Ας κοιτάξει τα πραγματικά στοιχεία των κακοποιημένων γυναικών στην Ελλάδα. 34,45% αυξημένη  η ενδοοικογενειακή βία στην Ελλάδα την περασμένη τετραετία. Δημοσίευμα της καθημερινής στις 23.11.2019.  

Άχμαντ Μ.Ελντίν
Διπλωματούχος Ισλαμικής Θεολογίας
Τζαμί «Σάλαφ ους Σάλιχ» (Αρ Ραχμάν)
IslamForGreeks.org – AhmadEldin.blog

Στο AhmadEldin.blog θεωρώ ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζεται, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υιοθετώ τις απόψεις αυτές. Το κάθε σχόλιο εκφράζει τον σχολιαστή και μόνο. Παρακαλώ πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Σχόλια με ύβρεις, ειρωνείες, προκλήσεις, χλευασμούς, θα διαγράφονται αυτόματα

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.