Η απάτη του ρεφορμισμού και οι ψευτο ιμάμηδες ιεραπόστολοι του

بسم الله الرحمن الرحيم

Ο ρεφορμισμός στο θρήσκευμα και την θεολογία είναι η προσπάθεια επανερμηνείας  της πίστεως έτσι ώστε να εξυπηρετηθούν οι μοντέρνες ιδεολογικές τάσεις που πολλές φορές στέκονται ως πολέμιες κατά της πίστεως. Το φαινόμενο της επανερμηνείας είναι ένα γνωστό αφήγημα το όποιο έχει τους κατάλληλους «ιεραποστόλους» του και ένα πακτωλό χρημάτων να το υποστηρίζουν.

Το Ισλάμ ίσως είναι ο μεγαλύτερος στόχος για τα ρεφορμιστικά κέντρα που επιθυμούν διακαώς να αναθεωρήσουν το Ισλάμ έτσι ώστε να συμφωνεί με τις λεγόμενες «Δυτικές αξίες». Σε αυτό το «ιερό καθήκον» συμμετέχουν και αρκετοί «Μουσουλμάνοι» που πολλές φορές παρουσιάζονται παραπλανητικά ως ιμάμηδες και υπεύθυνοι Μουσουλμανικών κοινοτήτων. Αποτελούν την πεμπτουσία της αντι-Ισλαμικής προπαγάνδας. Ο πραγματικός τους ρόλος είναι αυτός των υπαλλήλων σε υπηρεσίες πληροφοριών.

Ποια είναι όμως αυτά τα ρεφορμιστικά κέντρα; Πρόκειται για τους σύγχρονους οριενταλιστές και νέο αποικιοκράτες. Σήμερα θα τους βρούμε να φορούν διάφορους μανδύες και «στολές». Αναλυτές γεωπολιτικής, ψευτο ιμάμηδες, δημοσιογράφοι, πολιτικοί κτλ. Όλοι τους σχεδόν ιεραπόστολοι του Ευρωκεντρισμού και γενικότερα του Δυτικοκεντρισμού έχοντας αντι-Μουσουλμανική ρητορική.

Τα τελευταία χρόνια τα ρεφορμιστικά κέντρα στρατολογούν ψευτο ιμάμηδες για την εξυπηρέτηση του σκοπού τους. Θρησκευτικοί λειτουργοί παρουσιάζονται από συγκεκριμένες υπηρεσίες ως πρόεδροι, ηγέτες, αρχηγοί Ισλαμικών κοινοτήτων και προπαγανδίζουν υπέρ μιας «αλλαγής» και «αναθεώρησης» του Ισλάμ, μακριά από κάθε παραδοσιακό (Σούννα) στοιχείο. Βεβαίως, γνωρίζουν πολύ καλά ότι το έργο τους μόνο εύκολο δεν είναι απέναντι σε θρησκευόμενους που αγαπούν και τηρούν την παράδοση της πίστεως. Γιαυτό το σκοπό, χρησιμοποιείται από μεριά των ρεφορμιστών μια συγκεκριμένη κρυπτική γλώσσα για να παραπλανήσει τους παραδοσιακούς Μουσουλμάνους σε ιδεολογίες και πεποιθήσεις εντελώς ξένες προς το Ισλάμ. Κομβικός παράγοντας, ως προς την εξαπάτηση των Μουσουλμάνων, είναι η έλλειψη Ισλαμικής θεολογικής παιδείας από μεριά πολλών πιστών, γεγονός που τους κάνει ευάλωτους σε κάθε νεωτερικότητα  και καινοτομία ως προς την παραδοσιακή θεολογία και δογματική διδασκαλία.

Στο Ισλάμ όμως αντιμετωπίζεται ως αίρεση κάθε μορφή καινοτομίας και νεωτερικότητας στη πίστη (θεολογία). Συνεπώς κάθε αφήγημα και ρητορική που προσκαλεί τον πιστό, με τον έναν τρόπο η τον άλλον, να «αναθεωρήσει», να «αλλάξει», το Κοράνι, την Σούννα και την κατανόηση των πρωτορθόδοξων Μουσουλμάνων (Σαχάμπα) είναι αίρεση από την οποία ο ίδιος ο Προφήτης μας προειδοποίησε με αυστηρότητα.

Για να γίνει αυτό κατανοητό, οφείλουμε να δούμε το πώς ορίζεται η αίρεση στο Ισλάμ.

Αίρεση είναι οτιδήποτε εισάγεται, επινοείται και παρουσιάζεται στην Ισλαμική δογματική μη έχοντας καμία βάση και απόδειξη από τα ιερά κείμενα του Ισλάμ (Κοράνι και Σούννα/Προφητική παράδοση). Αυτό αλλιώς το λέμε και «Μπίντ’α» που σημαίνει την καινοτομία η την επινόηση στην Ισλαμική δογματική διδασκαλία. Επίσης μπορούμε να το μεταφράσουμε και ως νεωτερισμό σε θέματα δογματικής, θεολογίας και μεθοδολογίας.

Οτιδήποτε καινούριο επινοείται και εισάγεται στη θεολογία με σκοπό την λατρεία η τον σκοπό να έρθουμε «πιο κοντά» στον Αλλάχ είναι «Μπίντ’α». Αυτό σημαίνει οτιδήποτε (θεολογικό-δογματικό-λατρευτικό, μεθοδολογικό) που δεν αναφέρεται στο Κοράνι και την Σούννα και δεν ήταν γνωστό στην εποχή του Προφήτη και των μαθητών/φίλων του (Σαχάμπα). Αυτός ο ορισμός που καταδικάζει την καινοτομία δεν αφορά κοσμικές καινοτομίες όπως τεχνολογίες, εφευρέσεις και άλλα παρόμοια. Αφορά την θεολογία/δογματική.[1]

Ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم είπε:

«Ο καλύτερος λόγος είναι το βιβλίο του Αλλάχ και η καλύτερη καθοδήγηση είναι η καθοδήγηση του Μουχάμαντ. Τα χειρότερα πράγματα είναι αυτά που επινοούνται/καινοτομίες και κάθε καινοτομία οδηγεί στην πλάνη»[2]

Επίσης είπε: «όποιος καινοτομεί στα θέματα μας δεν αποτελεί κομμάτι μας και δεν θα γίνει αποδεκτό (αυτό που επινόησε)» [3]

Ο Απόστολος επίσης τόνισε:

«Φυλαχτείτε από τις επινοήσεις/καινοτομίες» [4]

Η Ορθόδοξη Ισλαμική θέση υποστηρίζει ότι όταν κάποιος καινοτομεί και προσθέτει στην θρησκεία/πίστη κάτι που δεν αποτελεί μέρος της, τότε υπονοεί αρκετά αρνητικά πράγματα. Για παράδειγμα, πιστεύει ηθελημένα η άθελα του ότι το Ισλάμ υστερεί, ότι ο Αλλάχ δεν το τελειοποίησε και ότι υπάρχει χώρος για βελτίωση. Μια τέτοια σκέψη και αντίληψη έρχεται σε σύγκρουση με το Κοράνι στο οποίο ξεκάθαρα λέει

«Σήμερα τελειοποίησα για σας τη Θρησκεία σας, συμπλήρωσα και διάλεξα για Θρησκεία σας το Ισλάμ» {Κοράνι 5:3}»

Η Ορθόδοξη Ισλαμική θέση διευκρινίζει λέγοντας ότι ανοίγοντας την πόρτα στην επινόηση και στην καινοτομία σε δογματικά θέματα αυτόματα οδηγούμαστε σε μια αλλοίωση και διαστρέβλωση της πίστης μας. Δίνουμε χώρο σε προσωπικές εκτιμήσεις, ερμηνείες και γνώμες πάνω σε δογματικά θέματα που στον έντονο βαθμό μπορεί να βγάλουν κάποιον εκτός Ισλάμ (αποστασία).» Να μην γίνει σύγχυση με το «Ιτζτιχάντ» (η προσωπική έρευνα του λογίου για ένα νομολογικό θέμα) στο οποίο υπάρχει χώρος για γνώμη, εκτίμηση του λογίου αφού – σημαντική προϋπόθεση – έχει συμβουλευτεί τα κείμενα του Κορανίου, αυτά της προφητικής παράδοσης και την συναίνεση των λογίων. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει στην δογματική. Πολλοί δυτικοί «Ισλαμολόγοι» νομίζουν ότι το Ισλάμ είναι μόνο Νόμος και η θεολογία του είναι αυτή του Νόμου. Μέγα λάθος. Το Ισλάμ έχει πλούσια δογματική (αυτό που λέμε Ακίντα) και δεν αποτελείται μόνο από κανονισμούς.  

Το κύριο χαρακτηριστικό των αιρετικών ομάδων είναι η δογματική/θεολογική/μεθοδολογική επινόηση και καινοτομία. Δεν έχουμε να κάνουμε, όπως λένε ορισμένοι «Ισλαμολόγοι», με απλές θρησκευτικές ομάδες που ξεπήδησαν από Ισλαμικούς θρησκευτικούς κλάδους, αλλά με αιρετικούς που διαμόρφωσαν δικιές τους ομάδες.

Ο Προφήτης صلى الله عليه وسلم τόνισε σε σχετική του ρήση:

«Η Ούμμα θα χωριστεί σε 73 ομάδες, όλες θα είναι στη φωτιά εκτός από μια. (Οι Σαχάμπα ρώτησαν) και ποια θα είναι αυτή ω Απόστολε του Αλλάχ (η σωμένη); Απάντησε, (είναι αυτή που ακολουθεί) την μεθοδολογία μου και την μεθοδολογία των συντρόφων μου (Σαχάμπα)»

Η ρήση (χαντίθ) αυτή είναι από τις γνωστότερες στο πεδίο της Ισλαμικής αιρεσιολογίας και καταδικάζει κάθε μορφή αίρεσης σε όλα τα επίπεδα της. 

Το χαντίθ αυτό του Αποστόλου καταγράφεται από την συλλογή χαντίθ του Άμπου Νταούντ (και από άλλες πηγές όπως αυτήν του ατ Τιρμιδί), μια συλλογή η οποία είναι ανάμεσα στις 6 κανονικές και πιο γνωστές στην επιστήμη των αχαντίθ (προφητικών ρήσεων). Η ρήση χαρακτηρίζεται αυθεντική και καταγράφεται ακόμα και από τον μεγάλο Ιμάμη, τον Άχμαντ Ιμπν Χάνμπαλ στο Μούσναντ[5]

Η ρήση του Προφήτη για τις αιρέσεις είναι επίσης αποδεκτή με ομοφωνία από τους λόγιους του Ισλάμ.[6]

Επίσης, η ρήση για τις αιρέσεις αποδεικνύεται και μέσα από άλλες αυθεντικές αναφορές. Στην συλλογή του Ιμάμη αλ Μπουχάρι διαβάζουμε: 

«Μια ομάδα από την Ούμμα μου θα παραμείνει σταθερή πάνω στην αλήθεια, νικηφόρα και σώα από αυτούς που την εχθρεύονται, μέχρι την Ημέρα της Κρίσης» [7]

Ο σχολιαστής της συλλογής του Άμπου Νταούντ αναφέρει μετά το χαντιθ που προφητεύει τις αιρέσεις

«Αυτές οι εβδομήντα μια-δυο αιρέσεις είναι αιρετικές διότι οι οπαδοί τους καινοτομούσαν και επινοούσαν» [8]

Αυτό αναιρεί ολοκληρωτικά την οποιαδήποτε θέση που θέλει την ανυπαρξία αυτών των αιρέσεων καθώς επίσης συνδέει άμεσα την αίρεση με την καινοτομία (ως ορισμό). Συνεπώς, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι κάθε μορφή και κάθε προσπάθεια για αναθεώρηση, αλλαγή και προσθαφαίρεση, είναι απαράδεκτη στα κλασικά κείμενα του Ισλάμ.

[1] Ματζμούα αλ Φάτουα, Ίμπν Ταημία, τόμος 35 σελ 414

[2] Μούσλιμ, χαντίθ νούμερο 867

[3] Μπουχάρι και Φάτχ αλ Μπάρι, Ιμπν Χάτζαρ αλ Ασκαλάνι, νούμερο 2697

[4] Ιμάμ Άχμαντ Ιμπν Χάνμπαλ στο Μούσναντ, τόμος 4 σελ 125

[5] Ιμάμ Άχμαντ, Μούσναντ, τόμος 4, σελ 102

[6] Της Ισλαμικής επιτροπής για Ισλαμικές ετυμηγορίες (αλ ιφτα – Σ. Αραβία) και «Φατάουα Ισλαμία», τόμος 1, σελ 20

[7] Μπουχάρι, χαντίθ νούμερο 71, 3641 και Μούσλιμ, χαντίθ νούμερο 1920

[8] σχολιασμός για το χαντίθ στη συλλογή του Άμπου Νταούντ με νούμερο 4597, τόμος 5 σελ 156

Στο AhmadEldin.blog θεωρώ ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζεται, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υιοθετώ τις απόψεις αυτές. Το κάθε σχόλιο εκφράζει τον σχολιαστή και μόνο. Παρακαλώ πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Σχόλια με ύβρεις, ειρωνείες, προκλήσεις, χλευασμούς, θα διαγράφονται αυτόματα

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑