Αρχική » Διάφορα » Απόψεις » Η ρητορική της «Ισλαμικής απειλής» και η ένοχη ιστορία του

Η ρητορική της «Ισλαμικής απειλής» και η ένοχη ιστορία του

Το δημοφιλές ακροδεξιό (Πολωνικό) εβδομαδιαίο περιοδικό, wSiec ή The Network, δημοσίευσε ένα αρκετά προκλητικό εξώφυλλο αυτή την εβδομάδα. Δείχνει μια νεαρή ξανθιά γυναίκα, να είναι περιτυλιγμένη ελαφρά με την σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία θωπεύεται από τρεις άνδρες. Μόνο οι έξι μελαψοί βραχίονες και τα χέρια των επιτιθέμενων είναι ορατά, αλλά το μήνυμα είναι σαφές και μόλις και μετά βίας χρειάζεται η γραμμή του εξώφυλλου που λέει: «Ο Ισλαμικός βιασμός της Ευρώπης»

Σύμφωνα με την Daily Mail, το Πολωνικό περιοδικό αναφέρει ότι εστίαζε στο «τι κρύβουν τα μέσα ενημέρωσης και οι ελίτ των Βρυξελλών από τους πολίτες της Ευρώπης.» Η συντακτική ομάδα στις σελίδες του, με τίτλο «Κόλαση-Ευρώπη» διαμαρτύρεται ενάντια σε έναν πολιτισμό της «ανοχής και της πολιτικής ορθότητας» που υποτίθεται ότι οδήγησε στις ζοφερές σκηνές την Παραμονή Πρωτοχρονιάς στη Γερμανική πόλη της Κολωνίας και σε άλλα Βόρεια Ευρωπαϊκά κέντρα της πόλης.

Ομάδες ανδρών, πολλοί προφανώς Αραβικής ή Βόρειας Αφρικανικής καταγωγής, διέπραξαν μια συγκλονιστική εγκληματική βιαιότητα που οδήγησε σε εκατοντάδες καταγγελίες βιασμού στην αστυνομία, σεξουαλικής παρενόχλησης και άλλων παρενοχλήσεων. Τα επεισόδια τροφοδοτούν μια ήδη αυξανόμενη αντίδραση κατά των Ευρωπαϊκών πολιτικών που δέχονται τους μετανάστες και τους πρόσφυγες, ιδιαίτερα την εισροή ατόμων από τον πόλεμο στη Σύρια.

Η Breitbart, η ακροδεξιά Αμερικανική ειδησεογραφική ιστοσελίδα, παίρνει από την wsiec την ιστορία του εξωφύλλου και αναφέρει λεπτομερώς το μήνυμα της σύγκρουσης των πολιτισμών:

Σκιαγραφώντας τις θεμελιώδεις διαφορές μεταξύ του Ανατολικού Ισλάμ και του Δυτικού Χριστιανισμού – «κουλτούρα, αρχιτεκτονική, μουσική, γαστρονομία, ενδυμασία» – η συντακτική ομάδα εξηγεί ότι αυτοί οι δύο κόσμοι είναι σε πόλεμο «κατά τους τελευταίους 14 αιώνες» και ο κόσμος σήμερα είναι μάρτυρας σε μια κολοσσιαία «σύγκρουση των δύο πολιτισμών στις χώρες της παλιάς Ευρώπης».

Αυτή η σύγκρουση προέρχεται από τους Μουσουλμάνους που έρχονται στην Ευρώπη και «μεταφέρουν την σύγκρουση με τον Δυτικό κόσμο ως μέρος της συλλογικής τους συνείδησης», καταυτόν τον τρόπο ο δημοσιογράφος σηματοδοτεί το αναπόφευκτο της σύγκρουσης μεταξύ ντόπιων Ευρωπαίων και των νέων επισκεπτών.

Η αφήγηση μιας Αραβικής ή Ισλαμικής κατάκτησης της Ευρώπης, αν και δεν είναι νέα, κέρδισε έδαφος τους τελευταίους μήνες και πολλαπλασιάστηκε τόσο με ομάδες ακτιβιστών καθώς και με ξενοφοβικούς λαϊκιστικές πολιτικούς αρχηγούς κόμματων. 

Βέβαια υπάρχουν και εύλογες ανησυχίες περί ασφάλειας που τίθενται τόσο από την αύξηση των νέων αφίξεων, καθώς και από μια συνεχιζόμενη αστάθεια των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή. Οι επιθέσεις στην Κολωνία, γράφει ο Αλγερινός μυθιστοριογράφος Κάμελ Νταούντ, ήταν μια υπενθύμιση προς τη Δύση για την «άρρωστη σχέση με τις γυναίκες» που έχει ο Μουσουλμανικός κόσμος – «ένα προϊόν τόσο των πατριαρχικών και θρησκευτικών κανόνων, όσο και της ασφυκτικής κληρονομιάς των αυταρχικών κυβερνήσεων»

Όλα αυτά βεβαίως είναι παράλογα. Ο μισογυνισμός δεν προέρχεται από μια συγκεκριμένη κουλτούρα η από μια συγκεκριμένη κοινωνία. Και ένα μεγάλο μέρος της αντι-προσφυγικής υστερίας της Ευρώπης, όπως ο συνάδελφός μου, ο Adam Taylor, χαρτογραφεί αυτή την εβδομάδα, έχει τροφοδοτηθεί από παραφουσκωμένα και συχνά παραπλανητικά υπονοούμενα και φήμες που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πολύ λίγοι από τους ενόχους στις επιθέσεις της Κολωνίας που ταυτοποιήθηκαν ήταν οι ίδιοι πρόσφυγες. Και χώρες όπως η Πολωνία και η Ουγγαρία, ενώ ηγούνται στις συντηρητικές κατηγορίες εναντίον ευρωπαϊκών πολιτικών που επιτρέπουν σε απελπισμένους να ζητήσουν άσυλο, εξακολουθούν να έχουν οι ίδιοι μικροσκοπικούς Μουσουλμανικούς πληθυσμούς. Ο κίνδυνος μιας πολιτιστικής εισβολής που με κάποιο τρόπο μολύνει τις κοινωνίες τους, ειλικρινά, είναι ένα φάντασμα δημιουργημένο από τους κινδυνολόγους.

Αυτό ακριβώς ήθελε να πετύχει η εικόνα εξωφύλλου. Το φόβο. Το έπραξε, άλλωστε, αφού δανείστηκε πάγιες αντιλήψεις φυλετικών κωδικών. Δεν πήρε πολύ καιρό για να εντοπιστούν οι ομοιότητες από χρήστες του Twitter. Η αναπαράσταση μιας νεαρής λευκής γυναίκας, που παρενοχλείται από τριχωτούς, σκούρου δέρματος άνδρες, φέρνει απόηχους της εθνικιστικής προπαγάνδας, μιας άσχημης στιγμής της ιστορίας.

asdf

fsd

Δείτε, για παράδειγμα, τις αφίσες στο tweet παραπάνω από την εποχή του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, εποχής ενός φασιστικού Ιταλικού καλέσματος στα όπλα, που δείχνει ένα σκοτεινό ξένο στρατιώτη να αρπάζει μια Ευρωπαία γυναίκα. Ή να δείτε τις εικόνες της ναζιστικής εποχής που δείχνουν μια σχεδιασμένη Εβραϊκή αράχνη να εποφθαλμιά μια ξανθιά, ή ένα Γάλλο αποικιακό στρατιώτη να χαϊδεύει ένα κορίτσι.

sdaf

CbX2UzNWwAAgm3t

Δεν πρόκειται για μεμονωμένες εικόνες. Μετά τον Α Παγκόσμιο Πόλεμο, υπήρξε μεγάλος τρόμος σχετικά με την παρουσία των Γαλλό-Αφρικανικών στρατευμάτων καταλαμβάνοντας μια ηττημένη Γερμανία. Αυτή η κατάληψη πρόσφερε μια φανταχτερή – παραφουσκωμένη αλληγορία.

Το στερεότυπο της σεξουαλικής απειλής που περιέβαλε τους Αφρικανούς στρατιώτες προκάλεσε τη λευκή οργή και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Κατά την επίσκεψή του στη Γερμανία, τη δεκαετία του 1920, ένας γνωστός Βρετανός συγγραφέας παραπονέθηκε για την παρουσία των «βαρβάρων που ανήκουν σε μια φυλή εμπνευσμένη από τη φύση, με φοβερά σεξουαλικά ένστικτα και είναι εγκατεστημένοι στην καρδιά της Ευρώπης». Το 1921, 12.000 άνθρωποι συγκεντρώθηκαν γύρω από τη Madison Square Garden στη Νέα Υόρκη και υπέβαλαν αίτηση στο Κογκρέσο δηλώνοντας ότι «η ηθική του Αμερικανικού λαού απαιτεί την άμεση απόσυρση των απολίτιστων Γαλλικών έγχρωμων στρατευμάτων.»

Η ναζιστική ιδεολογία του Αδόλφου Χίτλερ, που γράφτηκε στο «Ο Αγών μου», μαίνεται στους «Εβραίους που φέρνουν τον μαύρο στη Ρηνανία, πάντα με την ίδια μυστική σκέψη και σαφή στόχο: να καταστρέψει τη μισητή λευκή φυλή από την οποία πρέπει υποχρεωτικά να μπασταρδέψει, ρίχνοντας την κάτω από το πολιτιστικό και πολιτικό ύψος της, και ο ίδιος να πληθύνει για να γίνει το αφεντικό τους. «

Αυτός ο φόβος του μπασταρδέματος και της πολιτιστικής υποβάθμισης, βάναυσα ενσωματώνονται στην εικόνα του σκουρόχρωμου που βιάζει τη λευκή γυναίκα. Αυτό είναι εξίσου γνωστό και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το φάντασμα του βιασμού από μαύρους χρησιμοποιήθηκε για δεκαετίες για να δικαιολογήσει λιντσαρίσματα και σφαγές των μαύρων από τους λευκούς, και πρόσφατα, το περασμένο έτος κατά τη διάρκεια μιας μαζικής θανάτωσης στην πόλη του Τσάρλεστον.

Τον τελευταίο καιρό, η Πολωνία έχει πάρει δραματική τροπή προς την σκληρή δεξιά, και κορυφαίοι πολιτικοί της έχουν κάνει δυνατές και εμφατικές δηλώσεις σχετικά με την υποτιθέμενη απειλή από πρόσφυγες της Συρίας.

Το αντιπροσφυγικό συλλαλητήριο στην πόλη της Wroclaw, το Νοέμβριο, φάνηκε να αποθανατίζει με τον καλύτερο τρόπο τον λαϊκισμό. Χιλιάδες διαδηλωτές έκαναν πορεία, καταγγέλλοντας μια πρόταση της Ε.Ε. που θέλει τη χώρα να δέχεται περίπου 7.000 πρόσφυγες. Φώναζαν εναντίον του Ισλάμ, των μεταναστών και υπέρ για «το Θεό, την τιμή και την Πατρίδα»

Ιχσάν Θαρούρ

Μετάφραση: Σαφίγια

Advertisements

Στο AhmadEldin.blog θεωρώ ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζεται, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υιοθετώ τις απόψεις αυτές. Το κάθε σχόλιο εκφράζει τον σχολιαστή και μόνο. Παρακαλώ πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Σχόλια με ύβρεις, ειρωνείες, προκλήσεις, χλευασμούς, θα διαγράφονται αυτόματα

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s