Αρχική » Ειδησεογραφία » Συνέντευξη: Πρώην μέλη των «Αδελφών Μουσουλμάνων» αποκαλύπτουν

Συνέντευξη: Πρώην μέλη των «Αδελφών Μουσουλμάνων» αποκαλύπτουν

Τον Οκτώβριο του 6 στην Αιγυπτιακή πρωτεύουσα του Κάιρου, ο Sameh Eid και η σύζυγός του Ezzat Afifi είπαν ότι δεν υποστηρίζουν πλέον την Μουσουλμανική Αδελφότητα μετά την «συνειδητοποίηση της αλήθειας» πίσω από την τωρινή απαγόρευση της πολιτικής οργάνωσης.

Ο Eid συνήθιζε να είναι ένας από τους ηγέτες της Μουσουλμανικής Αδελφότητας, αλλά είπε στο Al Arabiya δεν ήταν από επιλογή. Ο πατέρας του συνήθιζε να είναι μέλος της ομάδας και η προσέγγιση από την Μουσουλμανική Αδελφότητα άρχισε όταν ήταν ακόμα στο γυμνάσιο.

Η Afifi ήταν μέλος της Μουσουλμανικής Αδελφότητας, στη γυναικεία πτέρυγα της ομάδας και εντάχθηκε όταν ήταν 19 χρονών. Το βρήκε δύσκολο στην αρχή να αποχωρήσει από την ομάδα όταν ο σύζυγός της εγκατέλειψε την αδελφότητα, αλλά διαπίστωσε ότι η ομάδα την πίεσε περισσότερο από ό, τι θα μπορούσε να αντέξει.

Παρακάτω είναι συνοπτικά η συνέντευξη στο Al Arabiya με το ζευγάρι:

Πότε παραιτηθήκατε από τη Μουσουλμανική Αδελφότητα;

Παραιτήθηκα από την οργάνωση το 2000, μετά από μια διανοητική αναθεώρηση που κράτησε για χρόνια. Παρουσίασα τα χαρτιά το 1999, αλλά η οργάνωση αρνήθηκε αυτές τις κριτικές και έπρεπε να παραιτηθώ. Έγραψα για τους λόγους της αποχώρησης μου στο βιβλίο μου με τίτλο «Έγγραφα αυτοκριτικής του παρόντος και μέλλοντος της Μουσουλμανικής Αδελφότητας». Έδωσα στη γυναίκα μου το βιβλίο για να διαβάσει και την ενθάρρυνα να συνεχίσει την ένταξη της μαζί τους χωρίς καμία πίεση.

Ποιο ήταν ο βαθμός σας σε αυτή την περίοδο;

Υπήρχαν επτά τάξεις της οργάνωσης (φίλοι, οι υποστηρικτές και τακτικοί), ένας συνεργάτης, δύο συνεργάτες, ένας ενεργός εργαζόμενος, και ένας καπετάνιος. Μετά που το αρχείο κατάταξης ξεκίνησε το 2013, οι τίτλοι άλλαξαν. Ήμουν ένας ενεργός εργαζόμενος που μου δόθηκε το δικαίωμα να ψηφίζω και να μπορώ να λάβω μια θέση εντός του οργανισμού ή του Κυβερνείου.

Έτσι, ορκιστήκατε πίστη στη συνέχεια;

Ναι το έκανα. Είναι μια υπόσχεση της υπακοής και της δέσμευσης για τα μυστικά της Μουσουλμανικής Αδελφότητας. Διάβασα το Κορανικό στίχο που περιλαμβάνει την υποταγή κάτω από το δέντρο.

Τι έγινε με τη γυναίκα σας;

Της έδωσα την ελευθερία της επιλογής. Την παντρεύτηκα ενώ ήταν μέλος της Μουσουλμανικής Αδελφότητας όπως ήμουν και εγώ. Ξέρει ότι αποσύρθηκα λόγω των επιφυλάξεων μου σχετικά με τη Μουσουλμανική Αδελφότητα. Της είπα για την απόφασή μου και ότι ήταν ελεύθερη να είναι μαζί τους, αν το επιθυμεί. Αλλά η Μουσουλμανική Αδελφότητα την απάλλαξε.

Η γυναίκα πρόσθεσε: «Μετά την παραίτηση του συζύγου μου, η Μουσουλμανική Αδελφότητα με πέταξε έξω. Ήμουν πολύ λυπημένη γιατί πίστευα ότι έζησα στην ιδανική κοινωνία της Αδελφότητας και ότι θα έβρισκα τέρατα στον έξω κόσμο γύρω μου. Μετά την έξοδο από την Αδελφότητα ανακάλυψα ότι ήμουν σε μια φυλακή με μια ομάδα υποκριτών και βρήκα ότι οι άνθρωποι από τη φύση τους έχουν ένα πολύ θρησκευτικό χαρακτήρα. Θέλω να πω ότι λυπάμαι κάθε στιγμή και κάθε δευτερόλεπτο που πέρασα με την Μουσουλμανική Αδελφότητα, λυπάμαι πολύ βαθιά. Έχασα τα νιάτα μου. Έχασα το χρόνο μου και τις ικανότητές μου σε κούφια λόγια.

Ποια είναι η πανεπιστημιακή σας ειδικότητά;

Αποφοίτησα από τη Σχολή Εκπαίδευσης με ειδικότητα στα Γαλλικά. Σήμερα εργάζομαι ως καθηγήτρια Γαλλικών, και έχω ένα πτυχίο στην διανοητική αναπηρία.

Νομίζατε ότι αν ήσασταν μέλος της Μουσουλμανικής Αδελφότητας, θα μπορούσατε να ήσασταν πιο επιτυχημένη στο πρακτικό και επαγγελματικό πλαίσιο;

Ακριβώς, έβαζα μια διαφορετική πορεία για τον εαυτό μου, αλλά έχω αντίρρηση να τους δώσω την ετικέτα των Μουσουλμάνων. Επειδή είναι μόνο ένα όνομα. Δεν εκπροσωπούν το Ισλάμ.

Ποιος ήταν ο ρόλος σας στον οργανισμό;

Στο Πανεπιστήμιο ο πρωταρχικός ρόλος μας ήταν να παρουσιάσουμε μια εβδομαδιαία αναφορά σχετικά με το τι συνέβη στο τμήμα και πόσα κορίτσια είχαν προσληφθεί στον οργανισμό.

Εμείς διανέμαμε φυλλάδια, καλούσαμε κορίτσια σε πάρτι και συλλέγαμε δωρεές για την Παλαιστίνη και τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, όλα αυτά έγιναν στο Πανεπιστήμιο.

Μετά την αποφοίτησή μου από το Πανεπιστήμιο, άρχισα να εργάζομαι στο επίπεδο της περιοχής. Ήταν εντελώς διαφορετικό. Δουλέψαμε σε μια μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα, μητέρες και μικρά κορίτσια για να διδάξουμε το Κοράνι στα τεμένη. Είχαμε οργανώσει ένα γαμήλιο συγκρότημα, έτσι ώστε η τελετή να μπορούσε να είναι Ισλαμική. Είπαμε ότι η νύφη θα έπρεπε να είναι ευτυχισμένη γι ‘αυτό δημιουργήσαμε μια ομάδα νεαρών κοριτσιών και τους διδάξαμε να τραγουδούν και να εκτελούν τελετές χέννα, χωρίς οποιαδήποτε οικονομική επιστροφή. Το κάναμε αυτό για να μπορέσουμε να εισχωρήσουμε στην κοινωνία. Μοιράζαμε ακόμη και δώρα.

Ποιοι ήταν οι κώδικες ενδυμασίας για την Μουσουλμανική Αδελφότητα;

Ήταν φυσικά η μακριά μαύρη αμπάγια μαζί με τη μαντήλα, συνήθως σε σκούρα χρώματα. Τώρα και παρά την ηλικία μου, άρχισα να φοράω φούξια και κόκκινο. Επαναστάτησα ενάντια σε όλα, ακόμη και στο κώδικα ντυσίματος μου.

Υπήρχαν οι μεγάλες κάλτσες, τα γάντια και η μακριά μαντίλα στο κεφάλι. Αλλά το νικάμπ (πλήρες πέπλο προσώπου) ήταν απολύτως απαγορευμένο. Ορισμένα μέλη ήθελαν να το βάλουν αλλά ήταν απαγορευμένο.

Γιατί απαγορεύτηκε το νικάμπ;

Ο σύζυγος απαντά: Ακριβώς όπως οι άνδρες δεν μπορούσαν να μεγαλώσουν τη γενειάδα, οι γυναίκες δεν μπορούσαν να φορούν το νικάμπ. Ήταν προκειμένου να γίνει διάκριση μεταξύ του εαυτού μας και του Σαλαφισμού. Μας έδωσαν επίσης την ελευθερία της κινητικότητας. Η απαίτηση αυτή δεν επιβλήθηκε σε μικρά χωριά, λόγω της διαφοράς στη διάσταση της ασφάλειας.

Το 2013 είδαμε βίαιες αντιπαραθέσεις στο Πανεπιστήμιο του Καΐρου. Πώς μπορείτε να σχολιάσετε την απαίτηση της Αδελφότητας για τις γυναίκες;

Το 1991, αναφέρθηκε ότι ένας από τους αξιωματικούς είχε απαγορεύσει το νικάμπ και προσέβαλε τις γυναίκες. Ένας υπάλληλος της οργάνωσης είχε κάνει χρόνο στη φυλακή και μας έδωσε την άδεια να επιτεθούμε και να κάνουμε αντίποινα κατά του μηχανισμού ασφαλείας. Τους στήσαμε ενέδρα στο Damanhur σε μια ψεύτικη εκδήλωση που διοργανώσαμε.

Αγοράσαμε ραβδιά και αυτοκίνητα γεμάτα πέτρες και τα βάζαμε στους δρόμους. Επιλέξαμε ένα στρατηγικό τετράγωνο που περιβάλλεται από ένα μεγάλο αριθμό σχολείων και κυβερνητικών τμημάτων. Συμφωνήσαμε να αρχίσει στις 2 μ.μ., όταν οι μαθητές και οι υπάλληλοι φεύγουν. Κάναμε μια ψεύτικη διαδήλωση, όπου θα συγκρουόμασταν και επιτιθόμασταν με την ασφάλεια με ξύλα και πέτρες. Η διαδήλωση επρόκειτο να διαρκέσει για μια ώρα και 8 λεπτά ακριβώς. Οι υπηρεσίες ασφαλείας θα κατηγορούνταν για τα θύματα στις ομάδες των πολιτών και των μαθητών. Το σχέδιο λειτούργησε τέλεια και 13 άνδρες της ασφάλειας τραυματίστηκαν. Εμείς αποσυρθήκαμε πολύ γρήγορα και μια μεγάλη ομάδα πολιτών συνελήφθησαν.

Οι δυνάμεις ασφαλείας ήταν έξαλλοι με την Μουσουλμανική Αδελφότητα, δεδομένου ότι άλλαξε τακτική. Ζήτησαν συγνώμη και τους είπαν ότι το θέμα είχε προγραμματιστεί από τους ηγέτες στη φυλακή.

Ποιος ήταν ο ρόλος των γυναικών σε αυτή τη διαδήλωση;

Η διαδήλωση έλαβε χώρα στο εσωτερικό του Τμήματος Εκπαίδευσης, ενώ οι δυνάμεις ασφαλείας περικύκλωσαν το Τμήμα Εκπαίδευσης και της λογοτεχνίας. Οι διαδηλώσεις ξέσπασαν και το Πανεπιστήμιο άνοιξε τις πίσω πόρτες για τις φοιτήτριες, έτσι ώστε οι δυνάμεις ασφαλείας συνέλαβαν τους διαδηλωτές της Μουσουλμανικής Αδελφότητας. Οι αδερφές σταμάτησαν να προστατεύουν τους μαθητές και να σταματούν οποιαδήποτε εισβολή και σύλληψη. Δεν αποσύρονταν έως ότου ήταν σίγουρες ότι οι διαδηλωτές είχαν μπαστούνια μαζί τους και στάθηκαν δίπλα στις πύλες της Σχολής. Όταν διατάχθηκαν να αποσυρθούν, δεν βγήκαν από το πίσω μέρος, αλλά από τις μπροστινές πόρτες για την προστασία τους. Αυτό είναι όταν αρχίσαμε να ρίχνουμε πέτρες. Φυσικά μπλοκάραμε όλες τα υπάρχοντα σημεία για τις δυνάμεις ασφαλείας και οι αδελφές αγωνίστηκαν πολύ.

Πώς βλέπετε τη συμμετοχή των γυναικών σε αυτές τις διαδηλώσεις, παρά το γεγονός ότι οι ισλαμικές και θρησκευτικές διδασκαλίες λένε αλλιώς;

Δεν τους νοιαζει. Στις δημοτικές εκλογές, συνηθίζαμε να πηγαίνουμε κάτω στο δρόμο και να περπατάμε δίπλα-δίπλα με τους άνδρες και να ακούμε ακατάλληλες λέξεις.

Τι μελετούσατε κατά τη διάρκεια των συναντήσεων σας;

Για εμάς τις γυναίκες, μελετούσαμε το βιβλίο Zaynab al-Ghazali με τίτλο «Μέρες της Ζωής μου» και πως υπέφερε από τα βασανιστήρια. Πιστεύαμε σε αυτή. Μελετήσαμε το βιβλίο «ηγεσία και στρατιώτης» του Mustafa Mashhour και γράμματα του Hassan al Bana για τις γυναίκες. Μελετήσαμε την ερμηνεία του Κορανίου, ειδικά το κεφάλαιο Al-Borouj. Οι συνεδρίες δεν περιλαμβάνανε απαγγελία ή ανάγνωση του Κορανίου. Ακόμη και κατά τη διάρκεια μελέτης της βιογραφίας του Προφήτη, εστιάσαμε μόνο στη δυναμική πλευρά.

Ο σύζυγος προσθέτει: «Έχουμε μελετήσει τη δυναμική προσέγγιση από τον Mounir Ghadhban που καθορίζει τις ιδέες της οργάνωσης μέσα από την βιογραφία του προφήτη. Έχει ένα βιβλίο με τίτλο «πολιτικές δολοφονίες στη βιογραφία του Προφήτη». Για παράδειγμα, η υποταγή της Άκαμπα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι επέλεξαν 12 από τα 72 άτομα που είναι η πολιτική που υιοθετήθηκε από τον οργανισμό. Ένας για κάθε έξι άτομα στην λεγόμενη οικογένεια αδελφοσύνης. Μελετήσαμε την ιδέα της δυναμικής προσέγγισης, μαζί με την ιδέα της θεωρητικοποίησης στην βιογραφία του προφήτη και της Αδελφότητας.

Πώς ήταν η μηνιαία συνάντηση;

Είχαμε μια μηνιαία. Επιλέξαμε το σπίτι και οι αδελφές θα προετοίμαζαν το φαγητό. Η συνάντηση θα ξεκινούσε από το απόγευμα μέχρι μετά τη δύση του ηλίου. Θα διαβάζαμε το Κοράνι, θα συζητούσαμε τη βιογραφία του Προφήτη και πριν από την προσευχή Μαγκρέμπ θα κρατούσαμε τα χέρια ο ένας του άλλου, στη συνέχεια, προσευχόμασταν και σπάγαμε γρήγορα τη νηστεία. Μετά το δείπνο φεύγαμε. Κατά τη διάρκεια των Πανεπιστημιακών ετών θα πηγαίναμε να προσευχηθούμε μαζί. Πάντα επέμεναν στη σημασία της υπακοής κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων.

Ποια ήταν η κατάταξή σας;

Δεν ήμουν ενήμερη για το σύστημα κατάταξης κατά τη στιγμή, γιατί στο Πανεπιστήμιο, υπήρξαν δημόσιες συναντήσεις και μυστικές συναντήσεις.

Ήμουν με την ξαδέλφη μου και εκείνη ήταν στο δεύτερο επίπεδο. Οι τάξεις λαμβάνονταν σύμφωνα με τη θέση που ήταν ο ίδιος ο σύζυγός στην οργάνωση. Μετά τον αρραβώνα μου με τον Sameh άρχισα να παρακολουθώ μικρές συσκέψεις, μερικές από τις οποίες ήταν με τον μηχανικό Houssem Χαμίντ ο Θεός ας αναπαύσει την ψυχή του και τον Abdel Fattah Sharif. Καμία από τις άλλες αδελφές δε συμμετείχαν σε αυτές τις συνεδριάσεις. Γι ‘αυτό και ασχολήθηκα με ειδικές υποθέσεις έως ότου που παντρεύτηκα και τους παρακολούθησα στενά.

Τι θα απαγγέλατε σε αυτές τις συναντήσεις;

«Θεέ μου, αυτές οι καρδιές έχουν συμφωνήσει για την αγάπη Σου και την υπακοή Σου. Είμαστε ενωμένοι για την εφαρμογή της Σαρία Σου. Καθοδήγησέ μας, γέμισέ μας με το φως Σου και βελτίωσέ μας με τη γνώση Σου. Δώσε μας την ευχαρίστηση να λέμε το όνομά Σου. Οι εικόνες της Μουσουλμανικής Αδελφότητας σε όλα τα μέρη του κόσμου θυμούνται «τα χέρια μας είναι στενά δεμένα μεταξύ μας στην απαγγελία των προσευχών».

Πηγή: Αλ Αραμπίγια, μετ. Σαφίγια για το AhmadEldin.blog

Σχόλιο Άχμαντ Μ.Ελντίν: Από την συνέντευξη προκύπτει αυτά τα οποία καταγράφουμε κατά καιρούς στο ιστολόγιο μας. Έχουμε να κάνουμε με μια οργάνωση που ενστερνίζεται μασονικές πρακτικές, τρομοκρατικές ενέργειες και όλα αυτά με δομές που χαρακτηρίζουν μια εγκληματική σέκτα. Ο Μουσουλμανικός κόσμος έχει τοποθετήσει την συγκεκριμένη οργάνωση σε τρομοκρατικές λίστες. Στην Ευρώπη (και δυστυχώς και στην Ελλάδα) ως πότε θα απολαμβάνει πολιτική ασυλία και στήριξη;

Advertisements

Στο AhmadEldin.blog θεωρώ ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζεται, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υιοθετώ τις απόψεις αυτές. Το κάθε σχόλιο εκφράζει τον σχολιαστή και μόνο. Παρακαλώ πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Σχόλια με ύβρεις, ειρωνείες, προκλήσεις, χλευασμούς, θα διαγράφονται αυτόματα

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s