Αρχική » Σχολιασμός » Μουσουλμάνοι και τρομοκρατία: Από ποιους απειλείται η Ελλάδα;

Μουσουλμάνοι και τρομοκρατία: Από ποιους απειλείται η Ελλάδα;

Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος» (27-1-2018)

Αρκετοί είναι αυτοί που ασχολήθηκαν με το ζήτημα της «Ισλαμιστικής» τρομοκρατίας στην προσπάθεια τους να αποκωδικοποιήσουν τις συμπεριφορές των τρομοκρατών. Οι δυτικοί ερευνητές, σχεδόν όλοι, έχουν αποτύχει να παρουσιάσουν μια αξιόπιστη ανάλυση και εξήγηση έτσι ώστε να κατανοήσει ο απλός κόσμος τις απαρχές της λεγόμενης «Ισλαμιστικής» ριζοσπαστικοποίησης. Η αποτυχία έγκειται σε τέσσερις κύριους παράγοντες: Άγνοια της Ισλαμικής θεολογίας, προσέγγιση της ριζοσπαστικοποίησης με λάθος «εργαλεία», ισλαμοφοβία, και εξυπηρέτηση γεωπολιτικών δεξαμενών σκέψεων και συμφερόντων.

Αυτοί οι παράγοντες εμποδίζουν την αντικειμενική ανάλυση. Η Ισλαμική θεολογία είναι απαραίτητη έτσι ώστε να αποκωδικοποιήσει το δόγμα της ριζοσπαστικοποίησης. Ερωτήματα του τύπου «ποιοι είναι οι τρομοκράτες» δεν μπορούν να απαντηθούν από κοινωνιολογικές και πολιτικές επιστήμες, για τον λόγο ότι δεν κατέχουν τα «εργαλεία» που κατέχει η θεολογία, η δογματολογία και η αιρεσιολογία του Ισλάμ. Επίσης, οι Ισλαμοφοβικές τάσεις στην ανάλυση δημιουργούν τεράστια προβλήματα έτσι ώστε να αποτυπωθεί μια αντικειμενική τοποθέτηση. Εξίσου σημαντικό εμπόδιο αποτελεί ο αναλυτής που πρόσκεινται σε συγκεκριμένες γεωπολιτικές δεξαμενές σκέψεις, το αποτελέσματα είναι να χάνεται η ακαδημαϊκή και η ουδέτερη στάση.

Αυτές οι επαναλαμβανόμενες αστοχίες, δημιουργούν τεράστια κενά σε θέματα εθνικής ασφάλειας μιας και λείπει το στοιχείο της εγκυρότητας. Το αποτέλεσμα είναι ο εξτρεμισμός και η τρομοκρατία όχι μόνο να μην αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά αλλά να στοχοποιούνται και τα λάθος άτομα.

Το δόγμα της «Ισλαμιστικής» τρομοκρατίας

Είναι οι Χαριτζήτες (Αλ Χαουάριτζ) αυτοί που «έφυγαν» από την Ισλαμική Ορθόδοξη κοινότητα λόγω και κακοδοξιών. Οι Χαριτζήτες είναι  η πρώτη αίρεση που καταγράφεται στην Ισλαμική ιστορία. Τα κύρια χαρακτηριστικά τους είναι ο εξτρεμισμός και η βίαιη ανατροπή του «διεφθαρμένου» κυβερνήτη. Για τους Χαριτζήτες, η βίαιη ανατροπή της ηγεσίας είναι ένα ενάρετο χαρακτηριστικό. Πιστεύουν ότι το μεγάλο αμάρτημα είναι αιτία αποστασίας από την θρησκεία και λειτουργεί ως ακυρωτικό της ίδιας της πίστης. Αυτές οι πεποιθήσεις δεν γίνονται αποδεκτές από την Ισλαμική Ορθοδοξία, τόσο θεολογικά (περί αμαρτίας) όσο και μεθοδολογικά (περί βίαιης επανάστασης κατά του κυβερνήτη).

Οι Χαριτζήτες είναι οι πρόγονοι όλων των σύγχρονων τρομοκρατικών οργανώσεων (Αλ Κάιντα, ΙΣΙΣ, κτλ) που διαπράττουν τρομοκρατικές ενέργειες για να εγκαθιδρύσουν, όπως υποστηρίζουν, την Σαρία και το Χαλιφάτο. Όμως, ούτε η Σαρία ούτε το Χαλιφάτο εγκαθιδρύονται με αυτόν τον τρόπο, γιαυτο και η Ισλαμική Ορθοδοξία τους καταδικάζει.

Δυο κύριες αιρετικές αποκλίσεις χαρακτηρίζουν τους Χαριτζήτες. Μια δογματική και μια μεθοδολογική: Δογματική απόκλιση: Ότι με την αμαρτία τίθεσαι εκτός πίστης. β) Μεθοδολογική απόκλιση: Εναντίωση στους «διεφθαρμένους» κυβερνήτες με βίαιες επαναστάσεις.

Η αιρετική σέκτα των Χαριτζήτων αναγεννήθηκε μέσα από τα «Ισλαμιστικά» πολιτικοποιημένα κινήματα του 20ου αιώνα. Τρία ξεχώρισαν: Αδελφοί Μουσουλμάνοι, Τζαμαάτ Ισλάμι, Χιζμπ ατ Ταχρίρ.     

Από αυτά τα κινήματα γεννιέται η σύγχρονη «Ισλαμιστική» τρομοκρατία, κυρίως από την Μουσουλμανική αδελφότητα. Οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι είναι μια οργάνωση που δημιουργήθηκε στην Αίγυπτο το 1928 με ιδρυτή τον Χάσαν Αλ Μπάνα. Ένας από τους σημαντικούς ιδεολογικούς πατέρες αυτής της οργάνωσης, μαζί με τον Χάσαν αλ Μπάνα, είναι ο Σάγιντ Κούτμπ που η ιδεολογία του αποτέλεσε και την μήτρα της σημερινής τρομοκρατίας. Ο Κούτμπ αποκαλούσε τις Μουσουλμανικές κοινωνίες και τους Μουσουλμάνους κυβερνήτες ως «άπιστους» και «αποστάτες». Εξέφραζε συχνά την αναγκαιότητα της επανάστασης και της εξέγερσης εναντίον αυτών των ηγετών και απαιτούσε την αντικατάσταση τους.

Το ιδεολογικό «πάντρεμα» των Χαριτζητών, με τα πολιτικοποιημένα ψευτο-Ισλαμικά κινήματα του 20ο αιώνα, είναι μια πολύ κομβική παρατήρηση μιας και εντοπίζεται η γέννα της σύγχρονης ριζοσπαστικοποίησης. Στην πραγματικότητα δεν ήταν τίποτα άλλο παρά μόνο η αναβίωση της αίρεσης των Χαριτζητών μέσω Σταλινικών και Μαρξιστικών μεθοδολογιών που προσαρμόστηκαν (ανορθόδοξα) διάφορες Ισλαμικές ορολογίες.

Απειλείται η Ελλάδα;

Η Ελλάδα, όπως και οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, φιλοξενεί στις τάξεις της διάφορες οργανώσεις που πρόσκεινται κρυφά η φανερά, είτε στην ιδεολογία της Αδελφότητας, είτε στην μεθοδολογία της που εξωτερικεύεται με πολιτικό ακτιβισμό. Η ανοχή προς την συγκεκριμένη ιδεολογία είναι κάτι παραπάνω από επικίνδυνη και σίγουρα πρόκειται για μια απειλή με παρόν και μέλλον.  

Ως απειλή δεν εννοούμε απαραίτητα μόνο τρομοκρατικές επιθέσεις, αλλά επιπλέον μια γενική επιχείρηση αποσταθεροποίησης μιας χώρας μέσω πολιτικών παρεμβάσεων (ενισχύοντας συμφέροντα ξένων χωρών), μαζικών επαναστάσεων και χαοτικών σκηνικών σε κεντρικούς δρόμους. Αυτά δεν είναι υποθετικά σενάρια αλλά πραγματικές μεθοδολογίες της Αδελφότητας που κατά καιρούς τα βλέπουμε στην Μ.Ανατολή και τα είδαμε παλαιοτέρα με την «Αραβική Άνοιξη».

Κάθε είδους ανεκτικότητας προς την ιδεολογία των «Ισλαμιστικών» κινημάτων του 20ου αιώνα, η οποία εκφράζεται και προπαγανδίζεται κυρίως από την Αδελφότητα, αποτελεί σοβαρή απειλή. Οι Ευρωπαϊκές χώρες και ιδιαίτερα η Ελλάδα αντιμετωπίζει λανθασμένα και άστοχα την συγκεκριμένη οργάνωση ως μια πολιτική γκρούπα που διώκεται. Να θυμίσουμε όμως ότι έτσι ακριβώς χαρακτήριζαν οι Δυτικοί και την Αλ Κάιντα, πριν την 11η Σεπτεμβρίου.

Επιπλέον, απειλή αποτελεί και η Ισλαμοφοβική ρητορική. Οι περιθωριοποιημένοι (λόγω Ισλαμοφοβίας και στερεοτύπων κατά του Ισλάμ) και οι αδαείς Μουσουλμάνοι σε μια δυτική κοινωνία, έχουν περισσότερες πιθανότητες να ενστερνιστούν ένα ριζοσπατικοποιημένο κάλεσμα το οποίο επιτρέπει την αιματοχυσία αθώων ανθρώπων μιας και έχουν πεποισθεί ότι όλη η Δύση είναι τόπος πολέμου που αναγκαστικά πρέπει να υπάρχει σύγκρουση. Ο κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά όταν απουσιάζει το κομμάτι της Ορθόδοξης Ισλαμικής παιδείας από κατάλληλους λόγιους Μουσουλμάνους.

Άχμαντ Μ.Ελντίν

Διπλωματούχος Ισλαμικής Θεολογίας

Τζαμί «Σάλαφ ους Σάλιχ» (Αρ Ραχμάν)

IslamForGreeks.org – AhmadEldin.blog


Στο AhmadEldin.blog θεωρώ ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζεται, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υιοθετώ τις απόψεις αυτές. Το κάθε σχόλιο εκφράζει τον σχολιαστή και μόνο. Παρακαλώ πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Σχόλια με ύβρεις, ειρωνείες, προκλήσεις, χλευασμούς, θα διαγράφονται αυτόματα

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.